2010. május 19.
A Károlyi Pályázat első díjasai az alsó tagozaton a 2009/2010-es tanévben

Irodalmi Pályázatok

Vers kategória

Toldi Bálint  2. c

Három verset adott be. Bálint a természetes beszélt nyelv eszközeit használja. Ösztönösen megérzett tömörítései azonban eredeti, egyéni hangvételt kölcsönöznek minden versének.

Bekő Bodza 3. a

Magányos vándor című alkotására jellemző a logikusan végigvitt gondolatmenet, az ügyes rím- és ritmuskezelés.

Venczel Viktória 4. a

Szépen, következetesen felépített versszerkezet jellemzi Viki írói technikáját. Verse hangulatos képek sora.

Cseke Lilla 4. b

Furcsaság című alkotása igazi, versszerűen sűrített képek sora. Írói technikáját szabadon kezelt, ötletes nyelvi megoldások jellemzik.

Nagy Dóra 4. c

Két verssel pályázott. Címük: Nyár és A szegény nagyanyó. Dóri néhány nagyon jól eltalált mondatritmusán felül igen fantáziadús képeket alkot verseiben, melyekben a valóság és a képzelet játékosan váltják egymást.

 

Meseírás kategória

Maróti Zsaklin 1. b

Zsaklin saját kézzel írta, rajzolta és szerkesztette kis mesekönyvét, melynek címe: Lilla kalandja. Igazi gyerekalkotás, életkorához képest igényes hozzáállásról tanúskodik.

Perosa Renáta 2. c

A Dörmi és az elveszett asztal című mese úgy nevezett keretes mese, melyben Renáta Dörmi mackó álmát írta meg ötletesen, fantáziadúsan. Meséjét párbeszédekkel tarkította, saját rajzával illusztrálta.

Fekete Dorottya 2. a

Dorottya meséje hagyományos népmesei motívumokkal átszőtt alkotás. Életkorának megfelelő szókincsét ügyesen használja a mondatfűzésekben.

Kertész Boglárka 2. a

Bogi az időutazásról írt mesét. Munkájának érdekessége, hogy úgymond kiszól a szövegből az olvasóhoz. Ettől igen személyes lesz a hangvétele.

Különdíj:

Bálint Virág 2. c

Virág bevallottan édesanyja segítségével dolgozott, de 3 témában is alkotott mesét, melyeket saját maga illusztrált. Minden meséje színvonalas, ötletes, igényes.

Mutlak Jázmin 3. c

Jázmin pályamunkáját jó érzés kézbe venni, lapozgatni. Már a borítója is a mese elolvasására csábít. Saját kézzel írt, jól szerkesztett meséjében egy középkori esemény részesei lehetünk.

Exner Rafaella 4. a

Rafi hosszabb, szövevényesebb mesefűzésre vállalkozott, melyben a szöveget kiemelkedően színes megfogalmazású leíró részekkel gazdagította.

Drexler Márton 4. b

Marci izgalmas, a sci-fi-re emlékeztető meséje 2 részből áll. Az első részből kiderül, hogy időboltot nyitott. De nem volt minden zökkenőmentes, és ennek következtében váratlan időutazásnak lehetünk tanúi: bepillanthatunk 2030-ban a Károlyiba, ahol osztálytársa jelenik meg tanárként; sőt későbbi saját magával is találkozik.

 

Fogalmazás kategória

Pap Dániel 1. b

Dani anyukája segítségével saját élményét fogalmazta meg. Megtudhatjuk írásából, hogy egyik első iskolai sikere a környezetismereti verseny megnyerése volt.

Bálint Virág 2. c

Virág a tavalyi kétbodonyi osztálytáborban szerzett élményeit idézi vissza fogalmazásában. A kivitelezésben ugyan érződik felnőtt segítség, de Virág gazdag szókincse már ismert előttünk.

Antal Dániel 3. a

Igazi gyerekmunka, melyben Dani szintén a kétbodonyi táborban szerzett élményeit tárja elénk. Munkáját az ott készült fotókkal egészítette ki.

Szfárli Nóra 4. a

Nóri élménybeszámolója az osztály sikeres karácsonyi fellépését idézi vissza. Megfogalmazása tanúsítja, mennyire azonosult ő maga is az előadás hangulatával. Mondatfűzései nyelvileg pontosak, gondolatai követhetők.

 

Környezetismereti Pályázat

Egy hazai nemzeti park bemutatása

Ipacs Donát 2. b

Donát saját élmény alapján választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását. Saját kézzel írt, rajzolt és ragasztott albuma igen informatív és esztétikus munka. Öröm kézbe venni.

Mutlak Jázmin 3. c

Jázmin egy könyvélménye miatt választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását.

Kézzel írt, pontos, áttekinthető, jól szerkesztett pályamunkájából megismerhetjük a nemzeti park földrajzát, növény- és állatvilágát.

Mentő Anna 4. a

Anna a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot mutatja be. Na de hogyan! Egy komplex csomagot állított össze, amely így, ahogy van, akár ajándéknak is megfelelne kisebb-nagyobb gyerekeknek egyaránt. Élvezetes olvasmány és még élvezetesebb játéklehetőség egyszerre. Mindkét része rendkívül igényes formailag és tartalmilag is.

Különdíj: Iszlai Norbert 4. c

Norbi a Duna-Dráva Nemzeti Parkot választotta bemutatásra. Mindezt játék formában tette. Kártyalapok szöveggel, fotóval, saját rajzzal, melyekkel többféle szabály szerint is játszhatunk.

 

A HuMuSzHáz bemutatása

Matányi Marianna 4. c

Nagyon részletes, érezhetően élményből született, saját kézzel írott alkotás, melyet az ott készült fotókkal illusztrált.

Matányi Rita 2. c

Rita munkája egyszerűbb felépítésű, de mégis tükrözi azt, hogy nővérétől függetlenül, saját élmény alapján dolgozott.

Perneczky Mátyás 4. a

Matyi pályamunkája nem élményeiből született, hanem kifejezetten ismeretterjesztő, tárgyszerű bemutatás. Munkáját képekkel illusztrálta.

 

Puzzle

Az 1. és a 2. osztályosok kirakójátékot készítettek a környezetismeret tantárgyhoz kapcsolódóan. Témáik tehát az állatok, növények, évszakok voltak. Nagyon sok pályamunka érkezett, és mindegyikkel valóban játszani is lehet. Ezek közül a legkiemelkedőbbek részesülnek 1. díjban.

Kis Virág 1. b

Pap Dániel 1. b

Fedorov Eszter 1. b

Holányi Emilia 1. c

Bálint Virág 2. c

 

Informatika

Számítógéppel készített rajzok

3. osztály, 1. hely: Kása Viktor 3.c: „M@darabka”          
Viktor  „M@darabka” mozaikján egy szép madár bújik meg egy fa lombjai között. A képet alkotó mozaikokat Viktor nagy gonddal, egyesével rajzolta meg.

4. osztály, 1. hely: Kása Kata 4.c: „Pill@ngo” 
Kata is egyedileg rajzolt darabokból állította össze pillangót ábrázoló mozaikképét.

 

Rajzpályázat

Képkiegészítés

Molnár Zsófia 1.b

Pruzsinszki Szulita 2.c

Kele Nóra 3.b

Tajnafői Lilla 4.c

 

Illusztráció

Kis Virág 1.b

Perosa Renáta 2.c

Ács Attila 3.c

Gyetvai Dorottya 4.c

Drapkó Noémi 4.c

 

Nyomtatás

Exner Rómeó 1.c

Különdíj

Havan Roland 4.c