Tisztelt Szülők!
A diákigazolvány igénylésének változásával kapcsolatban szeretném a figyelmüket felhívni a legfontosabbakra:
2011. december 30-án megjelent az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) kormányrendelet, melynek rendelkezései alapján 2012. január 1-től a diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikus lett.
A kormányrendelet rendelkezései alapján az ideiglenes diákigazolványokat az intézmény által az igénylés adatai alapján nyomtatott egyedi sorszámmal ellátott igazolás váltotta fel. Az igazolás a kiállítástól számított 60 napig érvényes.
A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik külön szolgáltatásként.
2016. január 1. napjától a diákigazolvány igazgatási szolgáltatási díja kivezetésre kerül. Ettől az időponttól a tanulók a díj befizetése nélkül nyújthatják be diákigazolvány igénylésüket.
Az okmányirodától kapott Nemzeti Egységes Kártyarendszer – Adatlapot kell az iskola részére leadni a Titkárságon, ez alapján tudja az intézmény a diákigazolvány igénylést elindítani.
2018. január 1. napját követően a diákigazolvány kibocsátási eljárás folyamatában az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
2018. január 1. napja után beérkezett diákigazolvány igénylések esetében az igazolvány legyártására az Oktatási Hivatalnak 60 nap áll rendelkezésére a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 46. § (21) bekezdése alapján. Az igénylés beérkezésétől számított 8. napon az Oktatási Hivatal az igénylésről függő hatályú döntést hoz, melyet a köznevelési törvény 46. § (20) bekezdése alapján a jogosultnak az intézményen keresztül juttat el. A függő hatályú döntéshez akkor kapcsolódnak joghatások, ha a kérelem beérkezését követő naptól számított 60 napon belül az Oktatási Hivatal az ügyben nem dönt, vagy az eljárást nem szünteti meg. A függő hatályú döntéssel a tanulóknak az átvételt követően további teendőjük nincs.
2017. február 15. napjától a lakcímre történő postázás megszűnik, és minden igazolvány az intézményekbe kerül postázásra.
Az intézmény a kiadott diákigazolványok érvényesítését hologramos érvényesítő matrica felragasztásával végzi. A tanköteles tanulók diákigazolványa érvényesítő matrica nélkül is érvényes azon tanévet követő október 31. napjáig, amely tanévben a tanuló a tanköteles kor felső határát betölti.
A jogosult a matrica elvesztése esetén 3500 forintot köteles megfizetni az intézmény részére. Az intézmény nem továbbítja a diákigazolvány igénylést vagy nem érvényesíti a jogosult diákigazolványát, amíg a jogosult a meghatározott díjat meg nem fizeti.
A diákigazolványok a kiállítás napjától számított 8. évig érvényesíthetők.
Budapest, 2018. január 23.
Hirmann László
igazgató