Menü Bezárás

Iskolánk pszichológusa:
Szilágyi Zsófia

Bemutatkozás:

Szilágyi Zsófia vagyok, okleveles pszichológus, valamint képzésben lévő családterapeuta, és szeretnék bemutatkozni az Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium iskolapszichológusaként.

Diplomámat a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának pszichológiai szakán szereztem meg, fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia specializáción. Az egyetemen az alap, illetve mesterképzés során széleskörű elméleti, illetve gyakorlati tudásra tehettem szert. Szemléletemben a legmeghatározóbb szerepet a MURMO-Szakpszichológiai és Művészetterápiás Központban való kétéves gyakornokságom jelentette, melynek köszönhetően tapasztalatot szerezhettem súlyos mentális problémákkal élő gyermekek (3-19 évesek) és családjaikkal zajló munkába. A szakma alapvető módszereinek elsajátítása után elengedhetetlennek tartom eddigi tudásom további bővítését, így már a mesterképzés alatt elkezdtem a családterápiás képzést Budapesten. Az eddigi tapasztalataim ugyanis rávilágítottak arra, hogy a rendszerszemlélet elengedhetetlen a gyermekekkel való pszichológiai foglalkozás során.

Iskolapszichológusi tevékenységemben az elsődleges célom – főként a rendszerszemlélet elveit alkalmazva – a gyermekeknek, pedagógus kollégáknak és szülőknek olyan szakmaiságon alapuló segítség nyújtása, amely a kliens/ tanácskérő aktuális problémáját állítja a fókuszba, és minden résztvevő fél igényeihez illeszkedik.

Tevékenységeim iskolapszichológusként:

Iskolapszichológusként hiszek abban, hogy a gyermekek lelki egészsége és jólléte alapvető fontosságú a sikeres tanulás és fejlődés szempontjából. Tevékenységemmel szeretnék hozzájárulni egy támogató és befogadó iskolai környezet kialakításához, ahol minden gyermek kibontakoztathatja a benne rejlő potenciált.

Munkám alapvető célja, hogy elősegítsem és támogassam az iskola nevelő-oktató munkáját a diák – szülő – pedagógus együttműködés segítségével, mivel az iskolapszichológia feladata az iskolában tanuló diákok és az ott dolgozó pedagógusok mindennapjainak megkönnyítése, a felmerülő egyéni vagy csoportos nehézségek szakszerű megoldása. Legfőbb feladatom az egészséges személyiség optimális fejlődésének segítése prevenciós módszerekkel, továbbá a gyermekeknek a közösségbe való beilleszkedése és az intézményben való jóllétüknek elérése.

Kedves Diákok!
Mindenki életében lehetnek elakadások, nehézségek, melyekkel egyedül nem tud megbirkózni (pl.: tanulási, iskolai nehézségek, családi, párkapcsolati problémák, szeretett személy elvesztése), ezekben az esetben sokat segíthet egy független személy nézőpontja.
A beszélgetések a pszichológusi titoktartás keretében zajlanak, tehát a tőletek hallott információ köztünk marad, kivéve, ha az veszélyt jelent rátok, vagy másokra.
Fordulj hozzám bizalommal:
• ha gyakran vagy szomorú, dühös, vagy hirtelen megváltozik a hangulatod
• ha a társas kapcsolataidban nehézségeid vannak (pl.: nehezen találsz barátokat, magányosnak érzed magad, párkapcsolati problémáid vannak)
• ha a korábbiaknál nehezebben megy a tanulás, vagy rosszabbul teljesítesz az iskolában
• ha fáradékonyabb vagy a megszokottnál, rosszul alszol
• ha fizikailag gyakran rosszul érzed magad (fáj a fejed, a hasad, hányingered van, stb.)
• ha aggódsz valaki, vagy valami miatt
• ha úgy érzed, hogy túl nagy a rajtad a teher
• ha olyan változás történt az életedben, melyhez nehezen alkalmazkodsz
• ha a továbbtanulás tekintetében vagy bizonytalan

Kedves Szülők!
Az iskoláskorú gyermekek és serdülők számos fejlődési változáson mennek keresztül. Az ezekhez való alkalmazkodás, más életesemények kihívásaival való megküzdés, a különböző területeken való állandó helytállás nem könnyű számukra. Fontosnak tartom, hogy közösen, a szülőkkel együttműködve találjuk meg a legjobb megoldásokat a gyermekek számára.
Keressenek bizalommal:
• ha gyermekük viselkedésében, hangulati, illetve érzelmi életében problémákat, változásokat tapasztalnak
• ha gyermekük tanulmányi teljesítményében, motivációjában hanyatlás figyelhető meg
• ha társas kapcsolatok területén nehézséget tapasztalnak a gyermeküknél (pl. nehezen barátkozik, agresszív, kiközösített vagy magányos)
• ha úgy gondolják, hogy gyermekük teljesítménye a sok gyakorlás ellenére nem felel meg a képességeinek, vagy az utóbbi időben indokolatlanul sokat romlott
• ha a család életében változás történt (pl.: haláleset, testvér születése, válás) és úgy érzi, gyermekének támogatásra van szüksége,
• ha beszélgetni szeretnének gyermekükről, vagy bizonytalanok egy őt érintő témában

Fontos tudnivalók:
Az iskolapszichológiai konzultációt kezdeményezhetik a pedagógusok, a diákok és/vagy a szülők is, de a szülő írásos beleegyezésére minden esetben szükség van.
Az iskolai keretek korlátozott pszichológiai tevékenység végzésére adnak lehetőséget, amely nem fed le minden problémát – ennek következtében, azokat a gyerekeket, akik hosszú ideig tartó terápiát igényelnek a megfelelő szakemberhez, szervezethez irányítom. Titoktartási kötelezettségemhez mindaddig tartom magam, amíg tudomásomra nem jut olyan információ, mely veszélyt jelenthet a gyermekre, vagy másokra.

Kérem, emailben keressenek az iskolapszichologus@kig.hu címen a probléma rövid megfogalmazásával, időpontot ezt követően tudunk egyeztetni.

 

A bemutatkozó szöveg letöltése (docx)