Magyar nyelv és irodalom:
///5-6. évfolyam:
//////- vers, mese, monda írása szabadon választott témában
///////////////(Az egyetlen megkötés a kulcsszó: zászló)
//////- Képregény készítése gyerekeknek
///////////////(Az egyetlen megkötés a kulcsszó: szuperhősök)
//////- Képes mesekönyv készítése
///////////////(Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját, bármilyen technikával készített képeiddel)
///////////////Az egyetlen megkötés a kulcsszó: ősz
//////- Könyvajánló a mai ifjúsági- és gyermekirodalomból
///////////////Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket!
///////////////Színes illusztrációkkal is segítsd a figyelem felkeltését!
Beadási határidő: legkésőbb a téli szünet utáni héten
///7.-8. évfolyam:
//////- vers, mese, monda írása szabadon választott témában
///////////////(Az egyetlen megkötés a kulcsszó: zászló)
//////- Képregény készítése gyerekeknek
///////////////(Az egyetlen megkötés a kulcsszó: hősök)
//////- Képes mesekönyv készítése
///////////////(Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját, bármilyen technikával készített képeiddel)
///////////////Az egyetlen megkötés a kulcsszó: ősz
//////- Könyvajánló a mai ifjúsági- és gyermekirodalomból
///////////////Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket!
///////////////Színes illusztrációkkal is segítsd a figyelem felkeltését!
///vagy
//////- tanulmány (esszé) a következő témák valamelyike alapján
///////////////1. Budapest, a nagyváros megjelenése a magyar irodalomban
///////////////2. Múzsák és szerelmes versek a magyar irodalomban
Beadási határidő: legkésőbb a téli szünet utáni héten
Történelem:
///5. évfolyam:
//////- Az ókori Egyiptom művészete
//////- Az ókori olimpiák története
//////- Aquincum bemutatása (tabló vagy PPT formájában, saját képekkel illusztrálva)
///////////////Ismereteidet tabló vagy album formájában mutasd be, 3-4 oldalnyi szövegalkotásodat
///////////////megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!
///6. évfolyam:
//////- Egy hetem Mátyás király udvarában
///////////////( Mutasd be Mátyás király udvarát, a hétköznapi életet, az ételeket, öltözködést, a kultúrát,
///////////////szórakozást…stb.)
//////- Egy felfedező útinaplója (pl.: Kolumbusz, Magellán, Vasco da Gama, Amerigo Vespucci)
///////////////Ügyelj arra, hogy naplószerű legyen! A naplót természetesen illusztrálhatod is!
///7. évfolyam:
//////- Séta a reformkori Pest-Budán
///////////////(Beszámolódat tabló vagy album formájában készítsd el, 3-4 oldalnyi szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!)
//////- Az I. világháború a családi krónikánkban (lehet fiktív visszaemlékezés is)
///////////////(2-3 oldalnyi szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!)
//////- 60 éve történt – Készíts hagyományos vagy elektronikus újságot megfelelő képanyagokkal,
///////////////képaláírásokkal, saját készítésű riportokkal illetve egyéb műfajú írásokkal 1956 őszéről!
///8. évfolyam:
//////- A diktatúrák természetrajza
///////////////Egy általad választott diktatúra bemutatása, képi anyagokkal illusztrálása.
//////- A II. világháború emlékezete családunkban (lehet fiktív visszaemlékezés is)
///////////////(2-3 oldalnyi szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld
//////- 60 éve történt – Készíts hagyományos vagy elektronikus újságot megfelelő képanyagokkal,
///////////////képaláírásokkal, saját készítésű riportokkal illetve egyéb műfajú írásokkal 1956 őszéről!
A pályázatokat színes mellékletekkel és előlappal ellátva adjátok le szaktanáraitoknak! A felhasznált irodalmat jelöljétek meg!
Az internetet és a könyvtárakat egyenlő arányban használjátok az anyaggyűjtéshez! Ha idéztek, jelöljétek a tanult módon!
Beadási határidő: legkésőbb a téli szünet után
Jó munkát kívánunk!
Könyvtár