Közlemény a gimnáziumi beiratkozásról

 

Kedves Felvételt Nyert Gimnazistánk!

 

Ismételten gratulálunk a sikeres felvételi vizsgához! Bízunk benne, hogy emlékezetes diákéveket töltesz el majd gimnáziumunkban.

Kérünk, hogy az alábbi levél tartalmát beszéld meg szüleiddel is!

 

Tudnivalók:

 

1.       A felvételt nyert tanulók szüleinek szülői értekezletet tartunk az iskola aulájában. Ennek időpontja: 2020. június 17. szerda 17.00. Kérjük, hogy tanulónként csak egy szülő érkezzen, a felvett diákok jelenlétére most nincs szükség. Vendégeink számára a távolságtartás és a kézfertőtlenítés lehetőségét biztosítjuk, de maszkokról Önök gondoskodjanak. A szülői értekezlet során az osztályba sorolásról, a gólyatáborról, a tankönyvellátásról, a diákigazolvány igényléséről, a tanévkezdésről minden fontos információt megosztunk Önökkel.

 

2.       A beiratkozásra az alábbi rendben kerül sor:

-          12.a osztály – of. Takács Judit. Beiratkozás június 22-én, hétfőn. 9.00 -15.00

-          12.b osztály – of. Ollé Tamás. Beiratkozás június 23-án, kedden. 9.00 -15.00

A beiratkozást maguk a tanulók intézik, az iskola titkárságán, az új osztályfőnök jelenlétében. Ekkorra kell elhozni a bizonyítványt és a szülői értekezleten kiosztott adatlapot, kitöltve. Ez lesz új diákjaink első, felelősségteljes feladata a gimnáziumban.

 

3.       Azok a szülők, akik kerülnék a személyes találkozást – ezt megértjük és elfogadjuk– a szülői értekezlet témáiról a honlapra aznap délután kitett PPT-ből is tájékozódhatnak. Amennyiben a tanuló is kerülné a személyes megjelenést, a KRÉTA iskolaadminisztrációs rendszer e-ügyintézés BKI „Beiratkozás középfokú intézményekbe” felületén is elvégezhetik a szükséges teendőket, június 15. után. (Részletezve az alábbiakban fekete betűkkel). Kérjük azonban, hogy amelyik család ezt a lehetőséget választja, az elektronikus levélben jelezze ezt az info@kig.hu címre, hogy ne várjuk a szülőt és a gyermeket az értekezletre és a beiratkozásra. Ugyanezen levélhez kérjük csatolni a kitöltött, aláírt személyes adatlapot. Ez a honlapunkról szintén letölthető lesz. A KRÉTA beiratkozás határideje június 23. 15.00. Amennyiben az elektronikus ügyintézés nem lehetséges Önök számára, a vonatkozó rendelet szerint a beiratkozás dokumentumait, a diákigazolvány igénylő lapját a 2020/2021. tanév legelső napján is be lehet nyújtani. Tankönyvet határidőre viszont csak azoknak a tanulóknak tudunk rendelni, akik elektronikusan vagy személyesen beiratkoznak a megadott határidőig.  A lehetőségek tehát adottak, mi mégis nagyon bízunk a személyes jelenlétben!

4. A diákigazolvány rendelésének módja: http://kig.hu/cikkek/9#line5

 

Üdvözlettel, várva a találkozást:

Takács Judit és Ollé Tamás osztályfőnökök és Vargyas Andrea iskolatitkár nevében:

Hirmann László igazgató

 

 

Külön tudnivalók az online beiratkozásról:

Az online beiratkozás elérési útja:

Az e-Ügyintézés elérési útja: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Ez a felület 2020. június 15-én nyílik meg.

 

Szülők teendői az online beiratkozás választása esetén:

 

  • A középfokú iskolába felvételt nyert tanuló szülője vagy törvényes képviselője útján az iskolába személyesen vagy elektronikus úton is beiratkozhat (10/2020. (V.29.) EMMI határozat 3. pontja).
  • Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-től megnyílik a lehetőség a szülők részére, hogy gyermekeik adatait, dokumentumait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. A középfokú intézmény által meghirdetett időpontig van arra lehetőség, hogy a szülők online módon küldjék be előzetesen a gyermek adatait az intézménybe.
  • Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:

a)      A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére, és ott kiválasztja a

„Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyet.

Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

 

b)      A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a - gyermek igazolványai alapján – a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer legenerálja a beiratkozási nyomtatványokat. A szülő megteheti, hogy az Előnézet gomb segítségével letöltött dokumentumokat kinyomtatja, és az aláírt dokumentumok másolatát feltölti az e- Ügyintézés dokumentumok blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt kerülnek át az intézmény felületére.

Elektronikus jelentkezés esetén kérjük, hogy az általános iskolától kapott 8. év végi bizonyítvány elektronikus változatát a szülő mindenképpen töltse fel a KRÉTA e- Ügyintézés felületén.

 

Amennyiben a szülő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Amennyiben helyesen adta meg az adatokat, akkor a szülő vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők / törvényes képviselők csak azon intézményben találják meg gyermekük adatait, ahová a gyermek felvételt nyert.

A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő a középfokú intézménybe. Amennyiben nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni, és a beiratkozáskor a szülő alá tudja írni.