Az alábbiakban olvasható minden fontos információ a digitális kompatenciaméréssel kapcsolatban. Kérjük az érintetteket, ismerjék meg annak tartalmát!
A digitális országos kompetenciamérést az iskoláknak 2025. március 24. és 2025. május 30. között kell lebonyolítani a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint. A mérés napja tanítási napnak minősül.
Az ütemezés az alábbi:
• a 11. és a 7. évfolyamon 2025. március 24. – április 8.,
• a 10. és a 6. évfolyamon 2025. április 3. – április 30.,
• a 8. évfolyamon 2025. május 5. – május 17.
• a 9. évfolyamon 2025. május 12. – május 23.,
• a 4. és az 5. évfolyamon 2025. május 19. – május 30.
Eszerint:
• a 4. évfolyamon szövegértés és matematika mérési területeken egy mérési napon
• az 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem mérési területeken két mérési napon
• a 6-11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv mérési területeken három mérési napon vesznek részt az érintett tanulók.
Kérjük, hogy mellékelt táblázatban feltüntetett, osztályonkénti bontásban szerepeltetett napon gyermekük osztályának mérési napján legkésőbb 07:30-ig érkezzen be az iskolába. A mérés kezdete 7.40., várható vége 12:00 óra, ezután az érintett évfolyamokon tanítási óra már nincs.
Gyermekük tízórait hozzon magával.
Mérési időpontok kompetencia 2025 tavasz
A tanulók a mérést követően magukkal vihetik az egyedi mérési azonosítójukat tartalmazó papírt, így az azon szereplő szám segítségével a szülők is megtekinthetik a kiértékelt mérési eredményeket.
Iskolánk mindent megtesz annak érdekében, hogy tanulóink a tőlük telhető legjobb teljesítményt nyújtsák a kompetenciamérésen.
A tanórákon eddig is, és ezt követően is szerepet kapnak a tanulói kompetenciafejlesztések (olvasás-szövegértés, matematikai eszköztudás, önálló ismeretszerzés stb.)
A mérés során biztosítjuk a megfelelő digitális környezetet (korszerű számítástechnikai eszközök, a zavartalan munkára alkalmas termek)
Biztosítjuk a megfelelő, támogató szaktanári felügyeletet és a folyamatos rendszergazdai jelenlétet.
Iskolánk minden érintett tanulója és minden pedagógusa abban érdekelt, hogy a kompetenciamérés minél eredményesebb legyen.
Bízunk abban, hogy iskolánk tanulói továbbra is az országos átlag feletti teljesítményt nyújtják a kompetenciamérésen!
A mérési rendszer fontos eleme a Háttérkérdőív, melyet jelen tanévben a 4., 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók és szüleik töltenek ki, lehetőség szerint az adott évfolyam mérési időszakában. Felhívjuk a figyelmüket, hogy bár a kitöltés önkéntes, de intézményünk megítélés szempontjából nagyon fontos, hogy minél többen segítsék munkánkat a válaszaikkal. A Háttérkérdőívhez tartozó Mérési azonosító kártyát a szülők megkapják, és az iskola helyi lehetőségeinek kihasználásával segíteni, szorgalmazni szükséges a kitöltést.
Együttműködésüket, és gyermekük ösztönzését a legjobb teljesítményre, előre is köszönjük!
Az iskola pedagógusai nevében Hirmann László igazgató